24 de juliol 2016

Al Forat del Vent per la vall de les Feixes

La vall de les Feixes és un dels paratges naturals i històrics més importants de Cerdanyola.
Passejant per aquesta vall de la serra de Collserola es poden veure camps de conreu, erms, boscos i trobar masies i cases de pagès, una església, una ermita i fins i tot un aqüeducte.

Temps orientatiu: 3 hores i 30 minuts
Distància: 11.09 km
Desnivell acumulat: 300 m
Dificultat tècnica: mitjana

RUTA: Sortint de la caseta d'informació del Parc de la Riera, s'agafa el camí de Can Catà. Després de travessar al riera de Sant Cugat, es passa per sota l'aqüeducte de Canaletes. Immediatament després, a mà dreta hi ha la Masia de Canaletes, a l'esquerra, l'ermita barroca de Santa Maria de les Feixes, construïda el 1779 sobre una ermita gòtica.
Més endavant s'arriba a una bifurcació. Seguint pel cami de l'esquerra es pot observar el bosc típic mediterrani amb una barreja de roures, alzines i pins. Passat el torrent de Can Coll, s'arriba a un punt on el camí s'eixampla. a l'esquerra hi ha la masia de Can Catà i a la dreta la reserva natural del Bosc Gran. Uns 200m més endavant s'arriba a l'església romànica de Sant Iscle i Santa Victòria de les Feixes.
Continuant el recorregut, s'arriba a una bifurcació, cal prendre el camí de la dreta on s'anirà ascendint lentament, a l'esquerra hi ha l'accés a la font dels Castanyers o Can Lloses. L'aigua d'aquesta font no és potable. El camí segueix pujant fins la carretera del Cementiri Nord. S'agafa, a la dreta, el cami de Can Ferrer i es segueix fins al Forat del Vent des d'on es gaudeix d'una espectacular vista de Barcelona.